Wednesday 5 February 2020

Med Borgehammar : correspondencen


I

From:Hans-Georg Lundahl To:Stephan Borgehammar
2/2/2020 at 6:40 PM
Fortsättning
Och välsignad Kyndelsmess till fru och barn!

Φιλολoγικά/Philologica : Reasons Against? Like against year 47 AD
https://filolohika.blogspot.com/2020/02/reasons-against-like-against-year-47-ad.html


II

From:Stephan Borgehammar To:Hans-Georg Lundahl
2/2/2020 at 8:56 PM
Re: Fortsättning
Tack för länken! Jag beklagar att jag har lett dig in på en så komplicerad kronologisk utredning, just när du är förkyld! Se till att kurera dig innan du fortsätter!

Allt gott
Stephan

(hoppas skicka sedvanligt kort i morgon)

III

From:Hans-Georg Lundahl To:Stephan Borgehammar
2/2/2020 at 9:40 PM
Re: Fortsättning
Kan intet garanteras, deremot kan jag ta små bitar ...

IV

From:Stephan Borgehammar To:Hans-Georg Lundahl
"2/3/2020" (3.II.2020) at 9:57
Re: Fortsättning
God morgon!

Jag stannade hemma från universitetet i dag, för att kunna ägna mig åt några privata göromål som blivit eftersatta. Jag började med dina fascinerande resonemang om Daniels årsveckor och en dold förbundsförnyelse omkring år 47. Det har lett mig till några spridda iakttagelser - en fullständig utredning kan jag inte ge mig in på, det skulle ta alldeles för mycket tid och kraft eftersom frågorna är många och komplicerade.

[se discussionen]
/stephan

V

From:Hans-Georg Lundahl To:Stephan Borgehammar
"2/3/2020" (3.II.2020) at 12:47 PM
Re: Fortsättning
Trefligt att höra du har tid öfver!

Svaren:
[se discussionen]

Om du intet misstycker, skulle correspondencen kunna bli en slags débatt-artikel på min blogg

Hans Georg Lundahls Correspondence
https://correspondentia-ioannis-georgii.blogspot.com/


Men, hvar tråd 1 - 8 gifven i sin helhet utan att afbrytas af inledningar eller afslutningar eller andra trådar.
/Hans Georg

VI

From:Stephan Borgehammar To:Hans-Georg Lundahl
"2/3/2020" (3.II.2020) at 2:26 PM
Re: Fortsättning
[se discussionen]

Jag misstycker inte om du publicerar vår diskussion på din blogg, hoppas bara att det finns utrymme för retractationes om jag upptäcker att jag haft fel. Och så blir det besvärligt för dig att jag skrev på svenska och inte på engelska, eller hur?

Hälsningar,
stephan

VII

From:Hans-Georg Lundahl To:Stephan Borgehammar
"2/3/2020" (3.II.2020) at 7:53 PM
Re: Fortsättning
[se discussionen]
_____________________

"Jag misstycker inte om du publicerar vår diskussion på din blogg, hoppas bara att det finns utrymme för retractationes om jag upptäcker att jag haft fel."

Enklast är om du skaffar ett conto på blogger (evt wordpress) så du kan tillfoga dem i commentarerna.

Ingen commentar har förhandsgranskning, jag tvingas ibland sålla bort spam.

Att delge mig retractationes kan vara besvärligt om jag intet skulle ha tid, frihet, internet-tillgång. Men i vanliga fall borde jag kunne tillföra sådana.

"Och så blir det besvärligt för dig att jag skrev på svenska och inte på engelska, eller hur?"

Intet ett dugg! Jag gör blogposten på svenska, den bloggen är flerspråkig. För engelska serien ser jag hellre résuméer efter färdiga discussioner.

Ha det godt!
Hans Georg Lundahl

VIII

From:Hans-Georg Lundahl To:Stephan Borgehammar bis
"2/5/2020" (5.II.2020) at 10:18 AM
Mer till 7
[se discussionen]

IX

From:Hans-Georg Lundahl To:Stephan Borgehammar
"2/5/2020" (5.II.2020) at 5:33 PM
Som sagdt på FB
Bref framme och bidrag mycket välgörande!

Discuterade blogg-poster se nu ut så här:

Hans Georg Lundahls Correspondence : Med Borgehammar : correspondencen
https://correspondentia-ioannis-georgii.blogspot.com/2020/02/med-borgehammar-correspondencen.html


Hans Georg Lundahls Correspondence : Med Borgehammar : discussionen
https://correspondentia-ioannis-georgii.blogspot.com/2020/02/med-borgehammar-discussionen.html


[se discussionen]

No comments:

Post a Comment